یزدفردا " مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد گفت: شهروندان اردكاني در مصرف آب رتبه نخست كم مصرف كردن را در بين شهرهاي استان يزد دارا مي باشند.

محمد رضا محمدي افزود: مشتركين خانگي در شهر اردكان 156 ليترآب به ازاي هر نفر در روز استفاده مي كنند كه اين رقم دركشور بي نظير است.

 وي اضافه كرد : متوسط مصرف آب در استان يزد 219 ليتر به ازاي هر نفر در روز است كه اين الگو ها در سطح كشور متفاوت است و كمترين الگوي مشخص شده 170 ليتر و بيشترين مقدار220 ليتر عنوان شده است.

 محمدي بيان كرد : با وجود اينكه مردم يزد شهروندان كم مصرفي هستند اما هنوز تا رسيدن به الگوي مصرف فاصله داريم كه بايد با استفاده از شير آلات كاهنده مصرف، استفاده از روشهاي نوين آبياري و استفاده از آب خاكستري براي فضاي سبز مصرف آب را كاهش دهيم.

وي خاطر نشان كرد :با توجه به نامگذاري سالجاري به سال اصلاح الگوي مصرف، شركت آب و فاضلاب استان يزد برنامه هايي را در نظر گرفته كه بيشترين برنامه آن اطلاع رساني است و صدا و سيماي مركزاستان نيز در اين زمينه همكاري خوبي را تا كنون با اين شركت داشته است.

 محمدي با اشاره به عمده ترين مصرف كنندگان آب كه زنان خانه دار هستند اظهار داشت: اين شركت براي مصرف كنندگان اين بخش در زمينه فرهنگ سازي اقدام به برگزاري سمينارهاي آموزشي و توزيع بروشورهايي در زمينه صرفه جويي در مصرف آب كرده است.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد بيان كرد: در مجموع روند مصرف آب در اين استان خوب است اما تا ميزان مصرف مطلوب پنج سال ديگر فاصله داريم.

محمدي با اشاره به همكاري مشتركين در زمينه مصرف آب گفت: ما در سالهاي 86و87 كمترين ميزان قطعي آب را داشته ايم كه عمده دليل آن همكاري شهروندان مي باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا